Salgs- og leveringsbetingelser – Blomsterbutikken

Salgs- og leveringsbetingelser

www.blomsterbutikken.dk ejes og drives af TINES BLOMSTER ApS.

CVR nr. 29 83 56 32 (herefter "Blomsterbutikken eller www.blomsterbutikken.dk”)

TINES BLOMSTER ApS (Blomsterbutikken)
I. L. Tvedesvej 3D
3000 Helsingør
Email: blomsterbutikken@blomsterbutikken.dk
Telefon: 49 21 22 21
CVR nr.: DK 29 83 56 32

Disse vilkår og betingelser gælder for køb af varer på www.blomsterbutikken.dk til levering i Danmark.

Bestilling og betaling
www.blomsterbutikken.dk er åben 24 timer i døgnet - alle ugens dage, og du kan næsten altid foretage et køb på vores webshop. Det kan dog ske, at vi lukker shoppen for vedligeholdelse. Du kan kun foretage online køb, når shoppen er åben og tilgængelig.

Der er lukket for udbringning på søn- og helligdage.

For at handle hos www.blomsterbutikken.dk skal du være 18 år gammel og har et gyldigt kreditkort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er 18 år, kan du stadig købe varer, hvis du har fået din værges samtykke eller på anden måde har en juridisk ret til at indgå købet.

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i "indkøbskurven". Du kan helt op til tidspunktet for ordren redigere indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende kontrollere indholdet og prisen på varerne. Eventuelle ekstra betalinger såsom fragt vil først blive beregnet umiddelbart før du er klar til at betale.
Når du er klar til at bestille, skal du klikke på "Køb og gå til betaling" (eller tilsvarende), hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, telefonnummer, betalingsmetode og vælg leveringsmetode. Du kan ændre indholdet af indkøbskurven lige indtil du bekræfter dit køb ved at klikke på knappen "Bestil og betaling".

På www.blomsterbutikken.dk kan du betale med følgende kreditkort

VISA/Dankort

VISA

VISA Electron

MasterCard

MasterCard Debit

Vi tager også i mod betaling via MobilePay.

Vi trækker først pengene, når varerne er afsendt. Evt. kortgebyr, der er forbundet med dit køb, afholder vi.

Kvittering for modtagelse af ordre og ordrebekræftelse
Når du bestiller en vare hos os, vil du modtage en email kvittering (ordrebekræftelse) for vores modtagelse af din ordre. Der er herved indgået en bindende købsaftale med os.

Fragtpriser (Danmark)

 

Prisen for levering er 79 kr. i hele landet.

* Vi tilbyder gratis fragt ved afhentning i butikken

14 dages returret

Når du handler online på www.blomsterbutikken.dk har du 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder dit køb, og derefter returnere vare(r) til os. Din returret løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere varer bestilt i én ordre, men leveres separat, eller et produkt, der kommer i flere partier, kører perioden fra modtagelsen af det sidste produkt.
Du må kun håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes kvalitet og egenskaber.
For at udøve fortrydelsesretten, bør du sende en utvetydig erklæring via e-mail inden for 14 dage efter modtagelsen af varen.

Der er ikke returret på afskårne blomster og planter med mindre, varen er defekt el. ødelagt fra butikkens side.



Retur
Hvis du fortryder dit køb, skal varerne returneres til: 

TINES BLOMSTER ApS (Blomsterbutikken)
I. L. Tvedesvej 3D
3000 Helsingør

Til gengæld skal du sørge for, at varerne er forsvarligt pakket ind. Du har ansvaret for pakken / varerne, indtil vi modtager den. Du skal betale omkostningerne ved tilbagelevering af varerne, når du fortryder.

Vigtigt: Vi forventer, at du så hurtigt som muligt efter du har givet meddelelse herom, og du skal returnere dem inden for 14 dage.



Dokumentation af dit køb og returnering formular
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen, faktura eller anden dokumentation for dit køb. Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får udbetalt det beløb tilbage, du har betalt til os ved købet (inkl. evt. fragtomkostninger). Beløbet overføres altid til samme betalingsmiddel som du har betalt for købet. Har du for eksempel betalt med kort, udbetales købesummen til betalingskort, du brugte til køb.

Bemærk: Du kan miste dit købs beløb, helt eller delvist. Det sker, hvis produktet er forringet, fordi:

- Du har faktisk taget varen i brug

- Det er blevet beskadiget, mens du var ansvarlig for det

- Du har håndteret varer på anden måde end var nødvendig for at du kan bestemme egenskaber og kvalitet.

Fortrydelsesret ved brugte varer
Der er 14 dages fortrydelsesret for varer, som du har taget i brug. Hvis varen er blevet brugt kan den fortsat returneres under fortrydelsesretten. Som forbruger må man i princippet kun tage varen i øjesyn altså afprøve dit køb som i en fysisk forretning. Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på. Er varen brugt kan du kun få en del eller intet af købsbeløbet retur. Det er forbrugeren som skal betale for en evt. værdiforringelse og den værdi fastsættes efter, hvad vi kan få for den i et videre salg.

Reklamation - Hvis der er noget galt med produktet

Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangel regler. Det betyder, at du som forbruger har 24 måneders reklamationsret, at du enten kan have en defekt vare repareret eller ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er forårsaget af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal kontakte os inden "rimelig tid"
Du skal reklamere inden "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt, og senest 2 måneder efter, at manglen er opdaget. Du kan klage ved at kontakte os via e-mail til: blomsterbutikken@blomsterbutikken.dk. Afhængigt af den konkrete situation, vil du modtage yderligere instruktioner.

Produktet skal sendes til:

TINES BLOMSTER ApS (Blomsterbutikken)
I. L. Tvedesvej 3D
3000 Helsingør

---

Bestillinger til Danmark

Bestilling til begravelse
Ved levering til begravelse skal tidspunkt på dagen altid oplyses.
Hvis ikke andet er oplyst på bestillingssiden, hvor tidspunkt for begravelsen oplyses er følgende tidsfrister gældende:
Buketter, kranse og lignende med bånd skal afgives senest dagen før inden kl. 12.00. Finder begravelsen sted en mandag, skal bestillingen afgives senest fredag kl. 12.00. Bestillinger uden bånd til begravelse kl. 10.00 eller før skal afgives senest kl. 16.00 dagen før. For levering efter kl. 10.00, skal vi have din bestilling senest 3 timer før begravelsen finder sted. Finder begravelsen sted en mandag inden kl. 10, skal bestillingen afgives senest lørdag kl. 11.00.

Hvis modtageren ikke er hjemme
Har du givet mulighed for at vi kan sætte bestillingen uden for døren eller aflevere til naboen, gøres dette. Vi kan dog ikke erstatte evt. bortkomne bestillinger. Hvis det vurderes at temperaturen er for høj til at sætte chokoladen uden for døren, tages den med tilbage til butikken, og der afleveres et kort, hvor modtageren anmodes om at afhente chokoladen snarest muligt i butikken. Forekommer der meget høje dagstemperaturer og manglende skyggeforhold, eller lave dagstemperaturer, sættes hverken blomster, vin eller chokolade uden for døren. Ligeledes kan der forekomme situationer hvor vi ikke sætter bestillingen udenfor døren, hvis vi vurderer at det ikke er forsvarligt at efterlade bestillingen. Hele bestillingen tages med tilbage til butikken, og der afleveres et kort, hvor modtageren anmodes om at afhente bestillingen snarest muligt i butikken.

Er bestillingen til en etageejendom, eller anden ejendom, hvor det ikke er muligt at komme ind i opgangen, tages bestillingen med tilbage til butikken. Er det ikke muligt at aflevere et kort (primært pga. af aflåste hoveddøre til trappeopgange) forsøges modtager eller afsender kontaktet pr. telefon.

Du kan med fordel give os mulighed for at tage bestillingen med til butikken, I fald der ikke er nogen hjemme. Vi afleverer et kort, hvor modtageren anmodes om at afhente bestillingen snarest muligt i butikken. På den måde undgås eventuelle bortkomne bestillinger.

For alle bestillinger
Ved ekstreme vejrsituationer som snestorm og isslag, kan der forekomme uregelmæssigheder i leveringerne.

Levering på bestemte tidspunkter af dagen kan ikke loves, men vi gør selvfølgelig alt hvad vi kan, for at opfylde dine ønsker. Normalt leverer vi din blomster- eller vinhilsen inden for almindelig butiks- åbningstid. Alle leveringer til firmaadresser forsøges leveret inden 16.00. Til ikke brofaste øer kan det forekomme at vi ikke leverer personligt og må bede modtageren om selv at afhente bestillingen ved færgelejet. 
Levering af ordrer til hospitaler, hoteller, firmaadresser, ankommende eller afsejlende skibe kan ikke garanteres, da det ikke altid er muligt at levere til modtageren personligt. Vi gør opmærksom på, at kunden i forvejen må acceptere at betale for en ordre, der måske ikke når frem til modtageren.

Bemærk
Ved kortbetaling hæves beløbet 4 dage efter leveringsdatoen.
Alle kortbetalinger bliver hævet senest 20 kalenderdage efter bestillingsdato.
VI garanterer, at en blomsterhilsen er frisk ved modtagelsen, at udbringning sker på den ønskede dag og at værdien af blomsterne svarer til det bestilte.
Eventuelle reklamationer skal ske direkte til butikken.
En sådan reklamation skal finde sted senest første hverdag efter leveringsdagen, og vurderingen vil i alle tilfælde bero på varens art og naturlige holdbarhed. Ifølge Forbrugeraftalelovens § 17, stk. 2, nr. 1 jf. § 9, stk. 2, nr. 1, er der ikke fortrydelsesret på køb af varer til husholdningens løbende forbrug, herunder vin, chokolade, specialiteter og blomster.

Alle kunder modtager ved internetkøb en bekræftelse både på skærmen og via e-mail på, at ordren er modtaget.
Betingelser for levering gælder som beskrevet ovenfor.

Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby.
Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
 
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.
Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr.

Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse: blomsterbutikken@blomsterbutikken.dk

Persondatapolitik
Sådan behandler vi dine oplysninger, når du bestiller elektronisk! Når du opretter en bestilling, registreres de oplysninger, du selv har afgivet (modtager/afsender navn og adresse, korttekst, din e-mail adresse og hvilke varer du ønsker leveret) og vi logger dit IP-nummer. Vi anvender logstatistik med det formål at sikre at websitet er så brugervenligt som muligt, samt at se hvilke varer der er de mest besøgte.

Dit IP-nummer bruges udelukkende i forbindelse med evt. misbrug. Oplysningerne anvendes til at udføre den bestilling, som du har afgivet. Vores medarbejdere og samarbejdspartner har adgang til disse oplysninger.

Oplysningerne fra bestillingerne videregives ikke i markedsføringsøjemed, og vi sender ikke uopfordrede e-mails ud fra disse oplysninger. Som registreret har du altid mulighed for indsigt og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne i Persondataloven.

Vores website kræver, at cookies er slået til i din browser, men vi gemmer ingen personlige oplysninger i cookies på din maskine. Du kan læse mere om vores brug af cookies herunder.

Cookie- og Privatlivspolitik
For at få vores website til at fungere bedst muligt, lægger vi sommetider små datafiler, såkaldte cookies, på din computer. Loven fastslår, at vi kan gemme cookies på din enhed, hvis de er strengt nødvendige for at sikre leveringen af den tjeneste, du udtrykkeligt har anmodet om at bruge. For alle andre typer cookies skal vi indhente dit samtykke.

Dette websted bruger forskellige typer af cookies. Nogle cookies sættes af tredjeparts tjenester, der vises på vores sider. Du kan til enhver tid ændre eller tilbagetrække dit samtykke fra Cookiedeklarationen på vores hjemmeside.

Det er ikke strengt nødvendigt at acceptere cookies, for at websitet kan fungere, men det vil give dig en bedre oplevelse, når du bruger sitet. Du kan slette eller blokere cookies, men visse funktioner på sitet vil i så fald muligvis ikke fungere korrekt.

De oplysninger, der indhentes med cookies, bruges ikke til at identificere dig personligt, og vi har fuld kontrol over datamønstrene. Vores cookies anvendes ikke til andre formål end de, der er beskrevet her.